Ballószög, Regéc, Kecel – a HS által támogatott programok országszerte népszerűek

2019-04-24

Pákozd, Győr, Sopron, Kőszeg, Sárvár, Sümeg, Kelebia, Balmazújváros, Budapest, Érd Boldogkőváralja, Regéc, Füzér, Sárospatak, Eger, Kiskunmajsa, Visegrád, Esztergom, Ópusztaszer, Kecel, Kecskemét, Füzesabony, Ópusztaszer, Velence, Vác, Isaszeg, Tápiószentmárton, Ballószög  – a Honvédelmi Sportszövetség által támogatott és megvalósult programok összefoglalója.

  1. A kelebiai Farkas László Általános Iskola 45 diákja tanulmányi kiránduláson vett részt. Az esemény részeként a fiatalok elutaztak Pákozdra, Győrbe, Sopronba, Kőszegre, Sárvárra és Sümegre. A tartalmas kétnapos túrán a diákok közelebbről megismerhették hazánk kiemelkedő történelmi eseményeinek nevezetes helyszíneit.

  1. A Balmazújvárosi Általános Iskola Kalmár Zoltán Tagintézményének tanulói honvédelmi projekthéten vehettek részt. A honvédelmi hét az 1848-49-es forradalom és szabadságharc tiszteletére rendezett ünnepi műsorral kezdődött. A hagyományőrző iskolai programok mellett Budapestre látogatott az iskola 49 diákja. A fővárosban a Hadtörténeti Intézet és Múzeumban tárlatvezetésen vettek részt a fiatalok. Külön programelemként a Hajdú-Bihar megyei Lovas- és Huszár Hagyományőrző Sport és Kulturális Egyesület tagjai látogattak el az iskola diákjaihoz. A programsorozat zárásaként az iskola tanulói ellátogattak a debreceni Kossuth Laktanyába.

  1. Az Érdi Batthyány Sportiskolai Általános Iskola tanulói Budapesti tanulmányi kiránduláson vettek részt. A diákok ellátogattak a Petőfi Irodalmi Múzeumba, a Hadtörténeti Intézet és Múzeumba és a Fiumei Úti Nemzeti Sírkerthez.

  1. A Mátyás Király Általános Iskola tanulói a Csepeli Öttusa és Vízi Sport Egyesület szervezésében iskolai sportnapon vettek részt. A lézeres lövészet, villám- tájékozódás és újjáélesztési, valamint a baleset- megelőzési gyakorlat szerepelt a programban. Az eseményen 360 diák és 8 tanár vett részt.

 

  1. A Bem József Általános Iskola munkatársai „Hősökről-hősöknek” elnevezésű, projekthét szervezésével kívánták a hazafias nevelésre irányítani a figyelmet, amit játékos formában valósítottak meg. Az újszerű, eddigi ismeretekre is alapozó feladatokban örömmel és lelkesen vettek részt diákok és tanárok egyaránt. A csapatversenyeknél (honismereti vetélkedő, katonai akadályverseny) a gyermekek közösségi élményként élték meg a közös munka örömét.

  1. A Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola tanulói háromnapos kirándulás keretében ellátogattak Boldogkőváralja, Regéc, Füzér és a sárospataki Rákóczi várához. A kirándulás programját színesítette a múzeumpedagógiai foglalkozás és a lovas-íjász program.

  1. Az egri Balassi Bálint Általános Iskola tanulói számára sportvetélkedőket rendeztek. Asztelitenisz, floorball és kispályás labdarúgás sportágban írták ki a tornát.

 

  1. A Somogy Megyei Duráczky József Óvoda, Általános Iskola háromnapos tematikus projekthetet szervezett diákjainak. A témanapok keretében a diákok többek között ügyességi feladatokat teljesítettek, történelmi elméleti feladatokat oldottak meg és kulturális előadást, színdarabot adtak elő a fiatalok. A további két napot Egerben töltötte a társaság, ahol múzeumpedagógiai foglalkozásokon vettek részt az iskolások és megtekintették a város nevezetességeit.

 

  1. A Kiskunmajsai Móra Ferenc Óvoda, Általános Iskola és EGYMI-ben honvédelmi hetet tartott tanulói számára. A tematikus hét részét képezte a sportvetélkedők, sorversenyes, csapatversenyes feladatok. A projekt keretében a fiatalok ellátogattak Visegrádra, Esztergomba, Ópusztaszerre és Kecelre. A programhét zárásaként a Hunor Vadásztársaság közreműködésével a diákok kipróbálhattak az íjászkodást és a lövészetet.

 

  1. A Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola székhely és tagintézményei honvédelmi neveléssel összefüggő tematikus három napos programsorozatot valósított meg. Az első nap az MH Katonai Igazgatási és Érdekvédelmi Iroda hivatásos katonái interaktív előadást tartottak „A magyar honvédség felépítése, feladatai” címmel, majd fegyvertechnikai eszközöket mutattak be. A második napon a szolnoki Repülőmúzeum és Repüléstörténeti Kiállítóhelyre látogattak el a tanulók. A záró tematikus nap keretében a résztvevő tanulók (250 fő) és megvalósító szakemberek (40 fő) a Ballószögi Sportcentrumban töltöttek interaktív napot. A gyermekek szakember vezetésével a sportcentrum területén lévő Ballószögi Lövészklub lőterével ismerkedtek meg.

  1. A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola honvédelmi napot tartottak. A tanulók olyan színes programelemeken vehettek részt, mint a tájékozódási futás, önvédelmi bemutató, akadálypálya, célba lövés, elsősegélynyújtás, újraélesztés és megmérették magukat a honismereti és helytörténeti versenyen.

  1. A Gyulaffy László Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola ópusztaszeri kirándulást szervezett tanulói számára. A program részét képezte az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark meglátogatása és a múzeumpedagógiai foglalkozáson való részvétel. A programon az iskolában működő „Apród-szakkör” tagjai, valamint a szaktanárok javaslata alapján, a történelem iránt érdeklődő kisdiákok vettek részt.

 

  1. A Rédei Móra Ferenc Általános Iskola programjait a honvédelem, a hazaszeretet, a történelem és a sport jegyében szervezte meg. Az alsó tagozat egynapos, a felső tagozat kétnapos kiránduláson vett részt. A kirándulás programját az 1848-49-es forradalom és szabadságharc eseményeinek 170. évfordulójára emlékezve, az akkori helyszínek figyelembevételével tervezték. Az iskola tanulói kollektíven ellátogattak Pákozdra, az alsósok Velencére utaztak, a felső tagozatosok tanulmányi túrán vettek részt Vácon, Isaszegen, Tápiószentmártonon és Budapesten.